هزینه درمان ارتودنسی به چه عواملی بستگی دارد؟

آموزش به خود در مورد اینکه چرا هزینه‌های درمان اهمیت دارد،

 ایده خوبی است درک عوامل تعیین کننده به این معنی است که شما ارزش و کیفیت درمانی که دریافت می‌کنید را بهتر خواهید فهمید. پیچیدگی درمان و مدت زمان مورد نیاز برای پاسخگویی به نیازهای ارتودنسی شما بزرگترین عوامل تعیین کننده هزینه هستند. هزینه درمان ارتودنسی می‌تواند به بسیاری از عوامل بستگی داشته باشد:


سن بیمار

شدت مشکل

پیچیدگی مکانیزم درمان

طول کلی درمان

هزینه دقیق درمان پس از یک ارزیابی کامل تعیین می‌شود که در آن پزشک چندین قالب، عکس و اشعه ایکس می‌گیرد. برآورد هزینه درمان شما معمولا می‌تواند در اولین مراجعه انجام شود. انتخاب یک متخصص ارتودنسی تصمیمی است که باید توجه زیادی به آن اختصاص یابد. زیبایی و طول عمر لبخند شما (و یا لبخند کودک شما) به این تصمیم وابسته است.

قیمت ارتودنسی دندان

اگر اکنون در حال مطالعه این مقاله هستید، به احتمال زیاد قصد انجام درمان ارتودنسی دارید. و قبل از تصمیم گیری درباره آن می خواهید از قیمت ارتودنسی و تمام مواردی که قبل از انجام آن باید بدانید، آگاهی داشته باشید.


ارتودنسی یک روش درمانی برای اصلاح مشکلات متعددی مانند عدم تراز دندان ها، که در میان افراد مختلف بسیار پرطرفدار شده، می باشد. این تکنیک درمانی میتواند لبخندی زیبا به چهره هر انسانی ببخشید و با رفع نواقص، به اصلاح طرح لبخند کمک میکند.


در این مقاله ما اطلاعات کامل درباره هزینه ارتودنسی و انواع آن، مزایا و معایب در اختیارتان قرار می دهیم.

هزینه کامپوزیت دندان چگونه محاسبه می‌شود؟

کامپوزیت دندان: امروزه قبل از انجام هرکاری ابتدا باید در مورد تمام جوانب آن تحقیق کرد تا مبادا بی‎گدار به آب زده و بعد پشیمان شد. 

یکی از مواردی که باید همه این موارد را برای انجام آن رعایت کرد، بحث زیبایی می‎‌باشد. امروزه خدمات زیبایی زیادی برای دندان‌ها وجود دارد که باعث می‌شود لبخند شما و در نتیجه چهره‌ی شما زیباتر شود. از جمله مهم‌ترین این خدمات می‎توان به کامپوزیت دندان، بلیچینگ دندان و لمینت دندان اشاره کرد. 


در صورتی که شما نیاز به انجام کامپوزیت دندان داشته باشید باید قبل از انجام کار، اطلاعاتی راجع به نحوه انجام کار، مدت زمانی که طول می‌کشد تا دندان شما کامپوزیت شود، قیمت کامپوزیت دندان و تاثیری که کامپوزیت روی چهره‌ی شما خواهد گذاشت، کسب کنید. 

در این مطلب ما سعی کردیم به صورت کاملا شفاف درباره اینکه هر فردی به چند واحد کامپوزیت نیاز دارد و هر واحد کامپوزیت چه قیمتی دارد، صحبت کنیم، زیرا بحث هزینه به عنوان مهم‌ترین دغدغه‌ی این روزهای هر فردی به شمار می‌آید.


برای اینکه بدانید چه تعداد از دندان‌های شما نیاز به کامپوزیت دارد کافیست در مقابل آینه بایستید و لبخند بزنید. هر تعداد از دندان‌های شما که هنگام لبخند زدن مشخص باشد نیاز به کامپوزیت دارد.

تفاوت کامپوزیت های ارزان قیمت و کامپوزیت های گران قیمت

طول عمر یکی از فاکتورهای مهمی است که سبب تفاوت میان کامپوزیت های ارزان قیمت و گران قیمت می شود. 

بعضی از کامپوزیت ها مدت زمان بیشتری در دندان مانده و همانطور سفید و زیبا باقی می مانند این کامپوزیت ها قیمت بیشتری داشته و گران تر هستند. 

و برخی از کامپوزیت ها زودتر از موعد زرد و کدر شده و یا می افتند.

 طول عمر این کامپوزیت ها به مهارت پزشک و جنس آن بستگی دارد. کیفیت و مرغوبیت کامپوزیت هزینه آن را نیز بالا می برد. 


علاوه بر موارد ذکر شده، طول عمر کامپوزیت به موارد دیگری نیز بستگی دارد. این موارد عبارتند از:


مقاومت در برابر تغییر رنگ

مقاومت در برابر ساییدگی

نیاز یا عدم نیاز به ترمیم

مراقبت های بعد از کامپوزیت

مهارت و تخصص دندانپزشک

کامپوزیت دندان چیست (کامپوزیت ونیر)

لمینت کامپوزیتی دندان یا کامپوزیت دندان چیست ؟ قیمت لمینت کامپوزیت دندان چقدر است. در پاسخ به این سوالات باید گفت ، لمینت کامپوزیت روشی است که با کمک مواد رنگ دندان ( کامپوزیت دندان ) میتوان در مطب و در یک یا نهایتا دو جلسه ( با توجه به وسعت کار) بد فرمی ها، بعضی انواع بد رنگیها ، فواصل باز بین دندانی، ترکهای دندانی ، شکستگیهای دندانی، لب پر شدن دندانها ، بهم ریختگیهای دندانی خفیف تا متوسط و ... را برطرف کرد. 


در این روش از کامپوزیت دندان که ازجنس پلیمرهستند استفاده میشود. به همین علت در بسیاری کشورهای دنیا این نوع لمینیت با  عنوان ترمیم های پلاستیکی یا رزینی هم خوانده میشوند. انواع کامپوزیتهای دندانی که جهت کارهای زیبایی استفاده میشوند ، 


در یکسری خصوصیات به وضوح برترند:


میزان عبور نور

میزان پالیش پذیری ( براق شدن سطح)

میزان رنگ پذیری

قیمت کامپوزیت ونیر نسبت به روش های دیگر اصلاح طرح لبخند در دندانپزشکی زیبایی مانند لمینت دندان قیمت پایین تری دارد ، اما این تنها ویژگی کامپوزیت ونیر نیست.


کامپوزیت ونیر به عنوان یک روش محافظه کارانه شناخته می شود به همین دلیل یکی از ویژگی های منحصر بفرد این روش محسوب می گردد ، محافظه کارانه بودن این روش به این معنی است که در این روش دندان ها تراش نمیخورند و آسیبی به مینای دندان نمیرسد.

منبع: https://dental-news.ir/colored-orthodontics/


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد